ABB йде з росії

Швейцарський машинобудівний гігант ABB має намір вивести свої активи з Росії після 149 днів війни в Україні.

Компанія припинила приймати замовлення в Росії з початком війни, але продовжувала виконувати невелику кількість існуючих контрактних зобов’язань із місцевими клієнтами відповідно до санкцій. Конкуруюча компанія Siemens припинила свою діяльність у Росії у травні, поряд з IBM, Jabil, Apple, AMD та Intel.

У ABB близько 750 чоловік на росії і два виробничі майданчики в країні, розташовані в Московській області та Липецьку, а також кілька сервісних центрів. Більшість російських співробітників перебувають у відпустці з березня. Компанія заявляє, що зробить все можливе, щоб підтримати їх, оскільки вона перебудовує свою діяльність контрольованим чином.

До того, як ABB перестала приймати нові замовлення, на росію припадало приблизно 1-2 відсотки річної виручки групи. Фінансові наслідки у другому кварталі становили $57 млн, з яких $23 млн вплинуть на грошовий потік у третьому кварталі.

Про ABB

ABB – швейцарсько-шведська транснаціональна компанія, що спеціалізується на робототехніці, енергетиці та автоматизації.

Компанія повідомила про доходи у розмірі $7,3 млрд. за другий квартал 2022 року, що на 3% нижче та на 6% вище на порівнянні. Прибуток від операційної діяльності склав $587 млн, маржа — 8,1%. Чистий прибуток впав до $379 млн. із $752 млн. роком раніше (-50%), не виправдавши прогнозів аналітиків у розмірі $467 млн. у консенсус-прогнозі, наданому компанією. Зниження відбулося через витрати у розмірі $195 млн. за відмову від старих активів і рішення залишити Росію, що спричинило витрати у розмірі $57 млн.

Обсяг замовлень склав 8,8 млрд. доларів США, збільшившись на 10% і на 20% на порівнянні.

У третьому кварталі 2022 року ABB очікує на двозначне зростання порівнянної виручки та послідовне поліпшення операційної маржі EBITA без урахування позитивного впливу спеціальних статей у другому кварталі на 60 базисних пунктів.

Протягом усього 2022 року, за оцінками, маржа неухильно підвищуватиметься і досягне цільового показника на 2023 рік, який становитиме не менше 15%. Крім того, очікується підтримки з боку позитивної динаміки ринку та сильного портфеля замовлень.