HYIP-проєкти: як та скільки вони працюють

«Хайп» – слово, яке сьогодні стало настільки популярним, що його знають навіть діти. Воно викликає такі асоціації: «шуміха», «ажіотаж», «медіавірус», а також (у професійній середі) «високоприбуткові інвестиції». Точного визначення цього поняття немає, але його можна охарактеризувати як раптовий масштабний інтерес до будь-чого.

У такому випадку абревіатуру HYIP варто розглядати як високоприбуткові інвестиційні проєкти, принципи роботи яких мало чим відрізняються від правил функціонування фінансових пірамід. Але все ж таки окремі відмінності присутні.

Фінансові піраміди залучають клієнтів та розростаються внаслідок їхніх вкладень. Залученням новачків займаються вже наявні клієнти. Цю модель хайпи запозичили у пірамід та видають її у форматі реферальної програми. Тобто за кожного новачка береться грошова винагорода, яка, власне, й стимулює клієнтів залучати рефералів. Чистий HYIP не передбачає залучення нових клієнтів, а прибуток приносять виключно інвестиції. Причому організатори хайпу обіцяють великий дохід і, звичайно ж, чим більший обіцяний прибуток, тим вищі ризики. Але не всі системи працюють за таким принципом. Багато з них роблять виплати користувачам саме коштами вже наявних клієнтів.

Фінансові піраміди в більшості випадків не приховують, що являють собою, і вони, на відміну від хайпів, мають триваліший життєвий цикл. Хайпи – це, як правило, короткострокові проєкти, які можуть зникати, а згодом знову з’являтися.

Життєвий цикл систем

HYIP не розрахований на тривале існування (щонайбільше 2–3 роки, мінімум – декілька днів). Такі системи ростуть через залучення до себе інтересу, що спричиняє збільшення кількості охочих вкласти гроші. Найскладніше для організаторів хайпів – залучити до проєкту перших вкладників. Це відбувається одразу після запуску ресурсу.

Замовити хайп-проект під ключ можна на сайті chyip.com/ua. Взагалі серед етапів існування кожного HYIP варто виокремити:

  • масштабування;
  • стабілізацію;
  • насиченість;
  • кульмінацію.
HYIP-проєкти

Саме швидкість зростання хайпа є показником його успішності. Як правило, всі ресурси починаються з маленьких сайтів із коротким викладом схеми інвестування. І лише деякі виростають до солідних проєктів. Щоб масштабувати їх, організатори використовують рекламу. Чим більше грошей творці хайпа вкладають у рекламу, тим довше він проіснує.

Етап стабілізації настає, коли проєкт обростає інвесторами та вже починає отримувати прибуток. Дохід також отримують вкладники. При цьому реклама хайп продовжується, а кількість тимчасових та фінансових витрат на його розкрутку не знижується. На цьому етапі вигідно вкладати кошти в систему. Також це найкращий час, щоб вийти з нього, якщо досягнутий бажаний рівень заробітку.

Вкладати кошти в хайп на великий термін не варто, тому що етап стабілізації триває недовго, а за ним слідує етап насиченості, тобто життєвий цикл проєкту наближається до кінця.

У цей час починається згасання хайпу. Гостро відчувається зниження кількості інвесторів, на тлі чого організатори запускають ще активнішу рекламу свого ресурсу. У мережі можуть з’являтись коментарі про проєкт, які пишуть самі організатори з метою залучення новачків.

На етапі кульмінації HYIP завершує свою діяльність. Обсяг виплат доходів інвесторам зростає настільки, що не покривається вкладеними коштами, тому що кількість останніх впевнено скорочується. У результаті хайп змушений закритися, оголосивши себе банкрутом. Та здебільшого це фіктивне банкрутство для власника системи. Важливо встигнути вийти з проєкту до того, як він перестане платити гроші інвесторам. Так, бувають HYIP, яким вдається повстати з попелу та знову почати нормально працювати, виплачуючи прибуток інвесторам, але таких дуже мало.