Правильне розвал-сходження коліс не тільки впливає на комфорт і безпеку, але й сприяє продовженню терміну служби окремих компонентів ходової частини. Як мастер автосервіса вирівнює колеса нашого автомобіля? Що повинно викликати підозри? І чи сходження коліс — це те ж саме, що і розвал-сходження?
Зверніться до професіоналів з СТО «STO Frant» за посиланням https://sto-frant.com.ua/rozval-shozhdeniya, які надають послуги з розвалу-сходження коліс. Вони забезпечать якісний ремонт та регулювання колісної геометрії вашого автомобіля. Довіряйте свій транспорт експертам, щоб мати певність у безпеці та ефективності його руху.
В данной статье речь пойдет о:
Розвал і сходження коліс: що це таке?
Почнемо з того, що розвал-сходження — це те ж саме поняття, що і сходження. Коли ми перевіряємо розвал-сходження коліс, ми перевіряємо не тільки сходження, але й розвал автомобіля. Тому, якщо є проблема з керованістю, то проблема полягає в розвалу, а не в сходженні. Регулювання розвалу коліс включає в себе ряд кроків для встановлення правильної «постави» нашого автомобіля. Нижче ми опишемо найважливіші з них.
Найпоширеніші симптоми неправильного розвал-сходження коліс
Кожна з властивостей, включених в розвал-сходження, впливає як на характеристики керованості нашого автомобіля, так і на безпеку руху і знос окремих компонентів. Неправильний розвал-сходження коліс може призвести до таких симптомів, як
- підвищений опір рульовому управлінню при повороті,
- запізніла реакція на рухи керма
- «смикання» автомобіля під час руху,
- деренчання в підвісці (зношені пальці рульових тяг),
- люфт в рульовому колесі (зношений кінець рульової тяги)
- скрип шин при проходженні поворотів,
- підвищений знос зовнішньої сторони шини через більші сили, що діють на окремі колеса,
- підвищена витрата палива,
- несподівана поведінка автомобіля (наприклад, занос, раптовий з’їзд з дороги тощо).
Розвал-сходження: перевернута літера V
Розвал-сходження визначає положення коліс по відношенню один до одного, якщо дивитися на автомобіль «зверху». Це також параметр, який можна оцінити неозброєним оком, без необхідності знімати колеса. Колеса, спрямовані всередину (у формі перевернутої літери V), мають позитивне сходження, а протилежні — негативне.
На більшості сучасних автомобілів з підвіскою на основі поперечних важелів колеса на керованій осі мають мінімум позитивних значень. Ззаду оптимальне положення дорівнює нулю — колеса повинні бути паралельні один одному.
Кут розвалу коліс: позитивний і негативний
Ще одне поняття, що входить в геометрію, — це кут розвалу коліс. І цей параметр можна оцінити, дивлячись на автомобіль спереду. Тут також існують позитивні і негативні значення. Як і сходження, правильний кут розвалу також залежить від осі, про яку йде мова. Керовані колеса зазвичай стоять в невеликому від’ємному положенні, в той час як колеса на жорсткій осі повинні мати нульове значення. Це пов’язано з тим, що передня вісь буде піддаватися силам, що діють на неї під різними кутами — тому мінімальне від’ємне значення розвалу є оптимальним.
Кути розвалу кулаків: нахил і винесення
В рамках геометрії колеса також визначається кут нахилу шкворня, що з’єднує рульову тягу з поворотним кулаком. Він визначається шляхом встановлення кута між шкворнем і прямою лінією, що проходить через колесо у вертикальній площині. Точка перетину осі розвалу колеса з віссю шкворня визначає так званий радіус розвалу. Якщо ця точка лежить нижче осі дороги, радіус від’ємний, якщо вище — додатний.
Останній параметр геометрії колеса — кут винесення осі шворня, який являє собою кут між віссю осі шворня і прямою, що проходить через діаметр колеса перпендикулярно до дороги. Винесення присутнє, коли точка перетину осі шкворня з дорогою випереджає точку контакту шини з ґрунтом. Зворотне розташування цих точок призводить до запізнення кута випередження.
Регулярність перевірки геометрії
Перевірка розвалу-сходження коліс є одним з основних заходів для забезпечення оптимальної експлуатації автомобіля. Оскільки підвіска в сучасному автомобілі є однією з найбільш швидкозношуваних систем, більшість експертів рекомендують проводити перевірку сходження коліс щонайменше раз на рік. Перевірка геометрії також необхідна після будь-якого самостійного ремонту компонентів підвіски — наприклад, після заміни наконечника рульової тяги.
Отже, якщо ви помітили будь-який з перерахованих вище симптомів, вам слід негайно звернутися до спеціалізованої майстерні, наприклад, в Києві на Подолі це «STO-Frant». Механік уважно огляне компоненти ходової частини і, за необхідності, відрегулює їх розвал-сходження за допомогою, наприклад, довжини рульової тяги або болтів на рульовій тязі.
Вартість перевірки розвалу-сходження коліс залежить від складності системи підвіски. Зазвичай за перевірку та регулювання розвал-сходження ви заплатите не більше 1000 гривень. Однак ціна може бути підвищена — і досить суттєво — за рахунок заміни зношених компонентів, які швидко зношуються на поганих дорогах.